Еволюція Четвер, 16.05.2024, 14:22

Користувачів: 0

Головна » 2009 » Серпень » 12 » Їх геном представлений ДНК
Їх геном представлений ДНК
11:54

На відміну від інших ретровірусів, ВІЛ у своєму геномі містить п'ять додаткових відкритих рамок читання, які кодують білки, що активують або репресують вірусний білковий синтез і, можливо, інші функції. Летальний ефект цього вірусу пов'язаний з тим, що, вбиваючи спеціалізовані хелперно клітини СДЧ (клітини Т), він ушкоджує імунну систему людини, тому що без цих клітин В-клітини не можуть розмножуватися у відповідь на надходження в організм нового антигену (див. § 96). Механізм інфікуються і летального впливу ВІЛ на клітини СДЧ в загальному вигляді полягає в тому, що при інфікуванні клітин його капсидних білок зв'язується з трансмембранним клітинним білком, після чого вірусний капсид зливається з мембраною клітини, а слідом за цим вірусна РНК звільняється в клітку, де вона після конверсії в дволанцюжкові ДНК, включається в хромосому як провіруси. Білок, синтезується під контролем про-вірусу, дозволяє інфікованим Т-клітин зливатися з неінфікованими Т-клітинами, що призводить до загибелі всіх цих клітин. Отже, людина помирає від нездатності захиститися імунологічно від тих інфекцій, які самі по собі не є смертельними.

Вперше ВІЛ було виділено в 1959 р. в Заїрі, після чого другий випадок виділення цього вірусу (у США) датується 1969 З тих пір було виділено ряд штамів ВІЛ. Відкриття ВІЛ дозволило по-новому поглянути на світ вірусів, з одного боку, і на характер спілкування між людьми, з іншого боку.

Віруси, рослин також широко поширені в природі, викликаючи хвороби рослин різної видової приналежності. Як уже відзначено, першим відкритим вірусом виявився МБТ-вірус мозаїчної хвороби тютюну ушкоджує листя рослин цього виду. Крім вірусу мозаїчної хвороби тютюну широко відомі віруси некрозу тютюну, жовтої карликовості картоплі, жовтої мозаїки ріпи, а також віруси, що вражають багато інших культурних та дикі рослини.

Форма вірусів рослин переважно буває паличкоподібні та округлої. Розміри вірусів паличкоподібні форми складають 300-480 х 15 нм, а розміри тих, які мають округлу форму, рівні 25-30 нм.

Основними шляхами передачі вірусів від хворих рослин до здорових є фізичний контакт між рослинами, щеплення рослин, перенесення вірусів через грунт, а також перенесення комахами.

Вірусні хвороби рослин приносять значної шкоди сільському господарству.

Віруси бактерій, або бактеріофаги (фаги), вражають бактерії, що належать до різних систематичних груп. У молекулярної біології на початку її розвитку видатна роль як експериментальних моделей належала бактеріофагами так званої Т-групи, до яких чутливі клітини Е. coli. Ці бактеріофаги зараз є найбільш вивченими, і все, що відомо про бактеріофагів, зобов'язана в основному Т-бактеріофагів.

Бактеріофаги Т-групи мають форму барабанних паличок розміром 100 х 25 нм. Їх геном представлений ДНК. Вони є вірулентними фагами, оскільки після інфіпірованія ними бактеріальних клітин останні лізуються зі звільненням великої кількості знову синтезованих фагів частинок.

На противагу вірулентним фагам, відомі так звані фаги помірного дії, або просто помірні фаги. Типовим представником таких фагів є фаг К, який теж використовувався і використовується в якості експериментальної моделі для з'ясування багатьох питань молекулярної генетики. Фагу X притаманні дві важливі властивості. Подібно вірулентним фагам він може інфікувати бактеріальні клітини, розмножуватися вегетативно, продукуючи в клітинах сотні копій і ціалізуватися клітини із звільненням зрілих фагочастіц.

Переглядів: 1206 | Додав: zimfran6 | Теги: Білковий, активують, Рамок | Рейтинг: 0.0/0 |